وبلاگ

» الاستومر چیست؟

برای آشنایی با قفسه ساچمه ای ، الاستومر و پیچ دوسر رزوه این مطلب را از دست ندهید! این مطلب بیشتر تمرکز خود را بر روی الاستومر ها گذاشته است که میتوانید با خواندن این مطلب اطلاعاتی درباره این موضوع کسب کنید.

قفسه ساچمه ای

قفسه ساچمه ای همان لوله ای از جنس برنج، فولاد یا دیگر فلز هاست که دارای بلبرینگ هایی در داخل آن است. این قفسه های ساچمه ای کاربردهای متفاوتی دارند که در صنایع متفاوت به کار می روند.

الاستومر

الاستومرها پلیمرهایی هستند که به دلیل خاصیت ارتجاعی خود عملکرد خاصی را در مصارف مختلف صنعتی انجام می دهند. در این مقاله توضیح می‌دهیم که الاستومرها چیست، ویژگی‌های آن‌ها، انواع مختلفی که وجود دارند و کاربردهای آن‌ها.

الاستومرها چیست؟

الاستومرها پلیمرهای بسیار الاستیک و چسبناکی هستند که توسط مولکول‌های بلند به شکل زنجیره‌های کربن، هیدروژن، اکسیژن یا سیلیکون طولانی تشکیل شده‌اند که ساختار شیمیایی آنها دارای پیوندهای عرضی بین مولکولی است و می‌تواند شکل اولیه خود را پس از کشیده شدن بازیابی کند.

در شرایط عادی، مولکول‌های بلندی که ماده را تشکیل می‌دهند به‌طور نامنظم به هم پیچیده می‌شوند. با این حال، هنگامی که یک نیرو اعمال می شود، مولکول ها در جهتی که در آن کشیده می شوند، صاف می شوند. هنگامی که آزاد می شوند، مولکول ها به طور خود به خود به آرایش طبیعی، فشرده و تصادفی خود باز می گردند. الاستومرها کمی به هم پیوند خورده و آمورف هستند، دارای نیروهای بین مولکولی بسیار ضعیف، مدول یانگ پایین و دمای انتقال شیشه ای زیر دمای اتاق هستند.

آنها به عنوان یک ماده ویسکوالاستیک شناخته می شوند، به این معنی که آنها هم خاصیت ارتجاعی و هم ویسکوزیته دارند. علاوه بر این، تنش شکست/تسلیم بالایی دارند. با این حال، اکثر الاستومرها ترموست هستند و نیاز به پخت توسط گرما، تابش یا واکنش شیمیایی دارند.

الاستومری که طولانی ترین استفاده را داشته است پلی ایزوپرن است، پلیمری که لاستیک طبیعی را تشکیل می دهد و از لاتکس، شیره شیری گیاهان مختلف، به ویژه درخت Hevea، تولید می شود. نام آن از کلمه بومی caoutchouc به معنای “درخت گریان” گرفته شده است. مستند شده است که تمدن‌های باستانی میان‌آمریکایی از قبل لاستیک را می‌شناختند و از آن برای ساختن توپ و کف کفش استفاده می‌کردند. امروزه همچنان یک پلیمر صنعتی مهم است، اگرچه اکنون با سایر مواد مصنوعی مانند لاستیک استایرن-بوتادین و لاستیک بوتادین که از محصولات فرعی نفت و گاز طبیعی به دست می‌آیند، رقابت می‌کند.

پیچ دوسر رزوه

آیا در مورد پیچ های دو سر رزوه شنیده اید؟ آنها دارای طراحی منحصر به فرد در مقایسه با پیچ های سنتی هستند. همه پیچ ها دارای رزوه خارجی مارپیچ هستند. وجود این رزوه خارجی به آنها اجازه می دهد تا در قطعات کار و سطوح حفاری کنند. در حالی که پیچ‌های سنتی فقط یک انتهای نوک تیز دارند، پیچ‌های دو سر با داشتن دو انتهای نوک‌دار به همان اندازه خود عمل می‌کنند.

پیچ های دو سر چیست؟

پیچ های دو سر که به عنوان پیچ های دو سر رزوه نیز شناخته می شوند، بست های رزوه ای هستند که برای ایجاد یک اتصال پنهان استفاده می شوند. البته مفاصل پنهان، نواحی پنهانی هستند که دو سطح به هم می رسند و به هم متصل می شوند. برای این منظور از تمام پیچ های دو سر استفاده می شود. آنها از دو انتهای نوک تیز تشکیل شده اند. با دو انتهای نوک تیز می توان آنها را در دو سطح قرار داد که باعث ایجاد یک مفصل پنهان می شود.

قطعات یک پیچ دو سر رزوه

پیچ های دو سر از چند قسمت تشکیل شده اند. بر خلاف پیچ های سنتی، آنها سر ندارند. پیچ های سنتی دارای سر هستند که دارای یک فرورفتگی درایو هستند. با این حال، روی پیچ های دو طرفه سر وجود ندارد. در عوض، پیچ های دو طرفه از یک ساقه رزوه ای با دو انتهای نوک تیز تشکیل شده است.

بسته به نوع خاصی از پیچ دو سر، ممکن است دو نوع رزوه متفاوت داشته باشد. برخی از پیچ های دو سر دارای یک نوع رزوه هستند، در حالی که برخی دیگر دارای دو نوع رزوه هستند. به عنوان مثال، پیچ های دو طرفه به سبک آویز وجود دارد که دارای رزوه پیچ ماشینی و رزوه پیچ چوبی هستند. از آنها برای ایجاد اتصالات پنهان بین سطوح چوبی و فلزی استفاده می شود.

رزوه پیچ دو طرفه تمام طول ساقه آن را می گذراند. تمام پیچ های دو سر دارای دو نقطه هستند. نخ به طور کامل از یک انتهای نوک تیز به انتهای نوک تیز دیگر اجرا می شود.

پیچ های دو سر رزوه چگونه کار می کنند

پیچ های دو سر مانند اکثر پیچ های دیگر کار می کنند. آنها دارای رزوه ای هستند که به آنها اجازه می دهد تا در سطوح فرو بروند. یک تمایز کلیدی بین پیچ‌های دو طرفه و سایر پیچ‌ها این است که اولی معمولاً نیاز به استفاده از سوراخ خلبانی دارد. بیشتر پیچ‌های دو سر را نمی‌توان مستقیماً به سطوح هدایت کرد. در عوض، آنها باید به یک سوراخ خلبان هدایت شوند. سوراخ پایلوت یک سوراخ از پیش حفاری شده است که برای قرار دادن یک اتصال دهنده رزوه‌ای مانند پیچ طراحی شده است. برای استفاده از پیچ دو طرفه، باید در هر دو سطحی که قصد استفاده از آن را دارید، یک سوراخ راهنما ایجاد کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پیچ دوسر رزوه و خرید این موارد، به وب سایت formoboresh.com مراجعه نمایید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.