وبلاگ

» تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا چیست؟

هر آنچه در مورد تولید محتوای جذاب باید بدانید.‏ در تولید محتوا ، اغلب گفته مي شود که “محتوا پادشاه است”.اگرچه بيل گيتس ، بنيانگذار مايکروسافت ، اين ادعاي معروف را در سال ۱۹۹۶ مطرح کرد ، اما ‏امروز نيز ‏اين حقيقت صدق می کند.‏

نوشتن محتوای عالی یک انتخاب است. شما می توانید زمان و کار خود را برای تولید محتوای عالی و ساخت یک نام تجاری مرفه انتخاب ‏کنید و یا می توانید راهی آسان را انتخاب کنید و محتوای ضعیفی بنویسید مسیری که در نهایت شما را به جایی نمی رساند. این فقط منجر ‏به اتلاف وقت ، انرژی و منابع می شود.‏

اگر مطالب اصلی بنویسید ، موتورهای جستجو به سایت شما کمک می کنند تا بیشتر در معرض دید قرار گیرد. به عنوان مثال ، گوگل به ‏صراحت گفته است که سایت ها را با محتوای تکراری دوست ندارند و آنها را جریمه می کند. به عبارت دیگر ، ‏Google‏ می خواهد به سایت ‏های با کیفیت بالا که دارای محتوای اصلی هستند پاداش دهد. بنابراین محتوای عالی نه تنها وب سایت بهتری ایجاد می کند ، بلکه باعث ‏بهبود رتبه بندی سایت شما می شود که می تواند تأثیر بسیار مثبتی در تجارت شما داشته باشد.‏

 

محتوا چیست؟

محتوا قسمت عمده ای از زندگی روزمره شماست و اجتناب از آن دشوار است. محتوا همان چیزی است که ما در شبکه های اجتماعی مصرف ‏می کنیم. محتوا همان چیزی است که ما آن را برچسب ‏گذاری می کنیم ، ذخیره می کنیم ، مصرف می کنیم ، به اشتراک می گذاریم و با آن ‏ارتباط برقرار می کنیم.‏

بيشتر مردم وقتی عنوان “نوشتن محتوا” را مي شنوند ، فکر مي کنند محتوا یعنی “نوشتن مقاله” ولی درواقع باید چنین عنوان کرد ، محتوا ‏چیزی است که باید از طریق برخی رسانه ها ، به عنوان گفتار ، نوشتن یا هنرهای مختلف برای بیان خود ، ‏توزیع ، بازاریابی و / یا انتشار بیان ‏شود. اشکال معمول ایجاد محتوا شامل نگهداری و به روزرسانی وب سایت ها ، ‏وبلاگ نویسی ، عکاسی ، فیلم برداری ، تفسیر آنلاین ، ‏نگهداری حساب های شبکه های اجتماعی و ویرایش و توزیع ‏رسانه های دیجیتال است. ایجاد محتوا به عنوان خلق مطالبی است که مردم به ‏دنیای آنلاین کمک می کنند.‏

اما چرا شما به دنبال تولید محتوا هستید؟ محتوا ما را ‏مطلع نگه می دارد ، به سوالات ما پاسخ می دهد ، ما را سرگرم می کند ، لبخند می زند ‏، در تصمیم گیری های مان راهنمایی می ‏کند و موارد دیگر.‏

محتوا به شما کمک می کند تا چشم اندازها و مشتریانی را به خود جلب کنید ، آنها را جذب کنید و آنها را خوشحال ‏کنید ، بازدیدکنندگان ‏جدیدی به سایت خود بیاورید و در نهایت برای خود درآمدزایی کنید.‏

محتوای یونیک چیست؟

محتوا باید ۱۰۰٪ منحصر به فرد باشد زیرا موتورهای جستجو، محتوای تکراری را مجازات می کنند ، که میتواند تلاش های بهینه سازی شما ‏رو نابود ‏سازد.‏

‏ محتوای با کیفیت بالا و منحصر به فرد، موتورهای جستجو و همچنین خوانندگان شما را جذب کرده و همچنین به افزایش ارزش برند شما ‏کمک خواهد کرد.‏

محتوای منحصر به فرد اصطلاحی است که مربوط به بهینه سازی موتور جستجو (‏SEO‏) است. بنابراین نیا به آموزش سئو دارید. یعنی محتوا اصل است و در هیچ کجای دیگر ‏کپی نمی ‏شود. محتوای منحصر به فرد نقش اساسی در رتبه بندی جستجو دارد زیرا الگوریتم های جستجو محتوای منحصر به فرد را بسیار ‏بالا ارزیابی می کنند و ‏می توانند وب سایت ها را برای ارسال مطالب تکراری مجازات کنند.‏

هر وب مستر می داند که برای رتبه بندی در موتورهای جستجو این روزها سایت شما باید دارای محتوای منحصر به فرد با کیفیت بالا باشد. ‏اما چه چیزی ‏باعث می شود محتوا واقعاً منحصر به فرد باشد؟

‏”محتوای منحصر به فرد” یک اصطلاح کلیدی در بهینه سازی موتور جستجو است. نقطه مقابل محتوای منحصر به فرد ، محتوای تکراری ‏است. محتوای تکراری به محتوای یکسان اشاره دارد که در بیش از یک وب سایت منتشر می شود. محتواي منحصر به فرد ، مفيد و جذاب را ‏در درجه اول براي خوانندگان و نه فقط براي موتورهاي جستجو ايجاد کنيد.‏

 

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا فرآیند یافتن ایده ها و شناسایی موضوعات جدیدی است که مورد علاقه خریدار شما می باشد و می خواهید در مورد آن ‏بنویسید.‏

تولید محتوا بر اساس این ایده ها و منتشر کردن این اطلاعات برای مخاطبان خود ‏، در قالب نوشتاری ، تصویری ، وبلاگ ، ویدیو ، ‏اینفوگرافیک یا قالب های دیگر ‏

 

خالق محتوا ‏کیست؟

احتمالاً اصطلاح “خالق محتوا” را زیاد شنیده اید که ‏در فضای کسب و کار اینترنتی درباره آن زیاد صحبت می شود. ‏

خالق محتوا ، کارمندی است که مسئول ایجاد یا کمک به تولید هر رسانه است. به ‏طور معمول ، یک سازنده محتوا برای مخاطبان بسیار ‏خاصی محتوا ایجاد می کند.‏ ما در مورد “خالق محتوا” در حوزه ی بازاریابی دیجیتال تمرکز خواهیم کرد. خوب ، دقیقاً خالق محتوا کیست؟

خالق محتوا نويسندگان حرفه اي هستند که براي استفاده کنندگان ، محتواي جذاب توليد مي کنند. آنها افراد باهوشی هستند که مسئولیت ‏سهم اطلاعات در هر رسانه و به ویژه رسانه های دیجیتال را بر عهده دارند. یک خالق محتوا می تواند در تولید هر یک از موارد زیر کمک ‏کند: ‏

‏مقالات یا پست های وبلاگی ، اخبار ، تصویر ،‏ تصاوير متحرك ، ویدئو ،‏ اینفوگرافیک ها ، صدا و پادکست ها ، آموزشها ، ایمیل ها ، به ‏روزرسانی های شبکه های اجتماعی و سایر ‏مطالب مرتبط.‏

قبل از اینکه بتوانید محتوای جذاب ، با بازده بالا و بازگشت برای محتوای بیشتر را ایجاد کنید ، باید همه چیزهایی را ‏که باید در مورد نقش ‏یک سازنده محتوا بدانید درک کنید.‏ ‏. يک خالق محتوا وظيفه ايجاد و ويرايش مطالب را براي طيف گسترده اي از موضوعات مورد علاقه ‏مشتريان بر عهده ‏دارد.‏

واقعیت این است که تولید محتوا فنجان چای همه افراد نیست ، این فقط جمع کردن یک سری جملات زیبای بزرگان و درج آن بر روی تم ‏های آماده ‏Canva‏ و سپس ارسال آن در اینستاگرام نیست.‏

در واقع ، ایجاد محتوا ، به عنوان یک فعالیت ، یک شکل هنری و یک حرفه حرفه ای است و به عبارت دیگر ، شما باید منظم ، خلاق ، تحلیل ‏گر ، مشارکتی، ‏منعطف باشید. ‏

هنگامی که بدانید چه چیزی باعث ایجاد یک تولید محتوای موفق می شود ، می توانید اصول تولید محتوای موفق و انواع ‏محتوایی را که می ‏توانید به نفع خود استفاده کنید دنبال کنید.‏

 

اهمیت تولید محتوا

اما چرا محتوا اینقدر مهم است؟ و چه چیزی محتوای صرفاً “خوب” را از “بزرگ” جدا می کند؟

تولید محتوا آخرین روش بازاریابی است. هنگام تولید‏ محتوا ، اطلاعات رایگان و مفیدی را به مخاطبان خود ارائه می دهید ، مشتریان بالقوه ‏را به وب سایت خود جذب می کنید و مشتریان فعلی را از طریق تعامل با کیفیت حفظ می کنید. ایجاد محتوا در سایر جنبه های اینترنت ، ‏جستجو و داده ها نقش دارد. اگر به آن فکر کنید ، اینترنت به عنوان یک ‏فهرست گسترده محتوایی وجود دارد.‏

تاثیر بازاریابی محتوا سه برابر بیشتر از بازاریابی سنتی است و ۶۲٪ هزینه کمتری دارد و ۶۱٪ از خریدهای آنلاین نتیجه مستقیم مطالعه ‏مشتری توسط یک بلاگ است. محتوا برابر است با رشد تجارت. بنابراین ، بیایید با استراتژی محتوای خود شروع کنیم.‏

همان طور که گفته شد، محتوا می تواند اشکال مختلفی از جمله: پست وبلاگ ، ویدئو ، کتاب الکترونیکی ، توییت ، اینفوگرافیک ، تبلیغات ‏داشته باشد. فرایند تولید محتوا بسیار حساس است و همیشه به همان راحتی که به نظر می رسد نیست. اما انجام خوب آن می تواند واقعاً بر ‏تجارت شما تأثیر بگذارد. در حقیقت ، تحقیقات اخیر ثابت می کند که ایجاد محتوای آموزشی با کیفیت باعث می شود مشتریان ۱۳۱٪ بیشتر ‏از کسب و کار شما خرید کنند.‏

ایجاد محتوای عالی با یک فرآیند کاملاً ثابت آغاز می شود. ما شما را در مراحل تولید محتوا از ابتدا تا انتها راهنمایی خواهیم کرد و نشان ‏خواهیم داد که چگونه ایجاد محتوای عالی می تواند به مخاطبان و مشتریان شما در یافتن راه حل و پاسخ به مشکلاتشان کمک کند.‏

 

‏ پس از کجا شروع کنیم؟

ایده ‏

ایده های محتوا می تواند از مکان های مختلفی ، هم از درون تیم محتوای شما ، هم از مشتریان شما ، از رقبای شما ، از داده های جدید یا از ‏مواردی که به شما الهام می شود ، بدست آید. و بسته به هدف مطلب ، تصمیم گیری در مورد زاویه صحیحی که باید از یک موضوع خاص ‏بگیرید می تواند چالش برانگیز باشد.‏

به عنوان مثال ، اگر وظیفه دارید محتوایی ایجاد کنید که ویژگی جدید محصول را برجسته کند ، ممکن است ایده اولیه آنچه را برای تولید نیاز ‏دارید داشته باشید. اما اگر وظیفه شما گسترده تر است ، به عنوان مثال ، بخشی از محتوای اولیه را بنویسید که باعث ایجاد ترافیک ارگانیک ‏به وب سایت شما شود ، در این صورت ممکن است لازم باشد روش های دیگر ارائه ایده های محتوایی را بررسی کنید.‏

 

ممکن است دلایل مختلفی برای ایجاد محتوا وجود داشته باشد. مطالب ایجاد شده برای آگاهی دادن (ارائه و توسعه دانش مفهومی) ، ‏آموزش (دادن دستورالعمل هایی برای موفقیت در یک موقعیت) ، الهام بخشیدن و ایجاد انگیزه ، سرگرمی ، ترغیب ، شروع مکالمه ، ایجاد ‏جنجال ، برای ابراز عقیده ، به اشتراک گذاشتن دانش یا منابع صنعت. مطمئناً ، داشتن محتوا لیستی از مزایای کسب و کار را در هر اندازه ، ‏مخاطب هدف و زمینه کاری فراهم می کند.‏

ایجاد محتوا معمولاً لیستی از مدارک را از نویسنده می خواهد: مانند متخصص در این زمینه ، شناختن رقبای موجود در بازار ، پیروی از ‏گرایش های بازار ، خلاقیت و ابتکار ، توانایی اقناع ، تحریک ، ایجاد انگیزه و رهبری شرکت. الزامات خاص محتوایی وجود دارد که یک محتوا ‏باید با آنها مطابقت داشته باشد و این تضمین می کند خواننده هدف شما آن را مفید و آموزنده می داند و از آن پیروی می کند. برای ‏شناسایی ترکیبی مناسب از اهداف محتوا ، به تمرکز بر نام تجاری و اهداف مخاطبان خود مراجعه کنید. هر یک از مطالب باید یک هدف ‏مشخص داشته باشد ، نه بیشتر و نه کمتر.‏

 

‏ ‏

محتوای شما باید متناسب با استراتژی کلی برند شما باشد. محتواسازان حرفه ای در ایجاد محتوای جذاب و مبتنی بر عملکرد متخصص ‏هستند که به شرکت هایی که در آن کار می کنند کمک می کند تا اقتدار خود را ایجاد کنند ، با مخاطبان هدف خود اعتماد سازی کنند و در ‏نهایت فروش بیشتری داشته باشند.‏

تولید محتوا در هر شکل و اندازه ای وجود دارد. اما واقعیت این است که قالبی که شما محتوا را تحویل می دهید اهمیت کمتری نسبت به ‏اطلاعاتی که می توانید از طریق آن محتوا ارائه دهید ، دارد.‏

‏ به نوشتن محتوا مانند ساخت خانه فکر کنيد. در اين تشبيه ، محتواي وب پايه و اساس است. محتواي وب ، که شامل محتواي صفحه اصلي ، ‏صفحه فرود ، ‏صفحه ما ، صفحه تماس و موارد ديگر است ، محتواي بنيادي است که هر شرکت براي ايجاد حضور آنلاين به آن نياز دارد. ‏بدون اين ، خوانندگان نمي ‏توانند اطلاعاتي را که درباره شرکت شما جستجو مي کنند پيدا کنند و بقيه استراتژي محتواي شما چيزي براي ‏ساختن ندارد اين صفحات براي توسعه بسيار ‏مهم هستند.‏

بگذاريد چند سناريوي واقعي را براي شما مرور کنم.‏

شما يک شرکت مسافرتي داريد

شما مي خواهيد افراد بيشتري در مورد شما بدانند و از طريق شما رزرو کنند. شما چکار خواهيد کرد؟

شما يک طراح وب سايت استخدام خواهيد کرد و براي خود وب سايت خواهيد گرفت. با اين حال ، فقط يک وب سايت جذاب کار نخواهد ‏کرد.‏

وقتي کسي به وب سايت شما برخورد مي کند و در مورد شما مطالعه مي کند ، مي خواهيد با شما تجارت کند. بنابراين ، محتوا بايد جذاب ‏باشد. اينجاست که ‏يک نويسنده محتوا وارد بازي مي شود تا کلمات را براي تأثير خواب آور ببافد.‏

يک نويسنده محتوا بايد بفهمد بازديد کنندگان شما چه کساني هستند ، هنگام بازديد از وب سايت شما بدانند که آنها چه مي خواهند و ‏سپس محتواي آموزنده ‏وب سايت درباره شرکت مسافرتي شما ايجاد کند.‏

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.