وبلاگ

» جاذبه های دیدنی در آنکارا

جاذبه های دیدنی در آنکارا

محله تاریخی هامامونو

محله تاریخی هامامونو  یکی از پر شور وحال ترین جاذبه های گردشگری در شهر آنکارا است. معماری این منطقه از شهر بسیار جالب و زیبا ست و خانه های آن تماما از چوب ساخته شده و سبک معماری آن به دوران عثمانیان باز می گردد. با گشت و گذار در کوچه پس کوچه های باریک و سنگفرش شده آن به حال و هوایی صد ها سال پیش باز خواهید گشت . در اینجا اغلب خانه های قدیمی به رستوران و کافه های نقلی تبدیل شده اند که نشستن در آنها و صرف غذا و یا نوشیدنی در آنها بسیار لذت بخش و خاطره انگیز خواهد بود.

مسجد حاجی بایرام

مسجد حاجی بایرام یکی از مکان های تاریخی و بسیار زیبا در آنکارا و تور ترکیه لحظه آخری است. این مسجد از سوی یکی از  افراد سرشناس و برجسته ترک که بنیانگذار فرقه بایرامی نیز هست وقف گردیده شد . این بنا در مجاورت عبادتگاه آگوستوس قرار گرفته ، و  ساخت آن به دست معمار زبردست و مشهور عثمانیان به نام سینان، انجام شده است بنابراین بازدید از آن بسیار جذاب خواهد بود .

مسجد کجاتپه

به گزارش سفر باتو ، مسجد کجاتپه بزرگ ترین مسجد این شهر است که در منطقه کیزیلای ساخته شده است . این بنا ما بین سالهای ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۷ پی ریزی شد و به اتمام رسید . معماری این بنا بسیار باشکوه و زیباست و بر روی گنبد آن نام حضرت علی نقش بسته است .

شانگهای بندری باستانی است که از گذشته های دور تا به امروز قطب اقتصادی این کشور محسوب می شود. این شهر شلوغ و پر جنب‌ و جوش ، با آسمان‌ خراش ها و ساختمان های سر به فلک کشیده احاطه شده و البته یکی از دیدنی ترین شهرهای کشور چین نیز محسوب می گردد.

شهر شانگهای دارای جاذبه های دیدنی و تاریخی فراوانی است بطوریکه برای بازدید از همه دیدنی های آن حداقل به یک هفته‌ زمان نیاز دارید. موزه ‌های شگفت انگیز و معابد تاریخی ، سالن‌های باشکوه تئاتر و اپرا، باغ ‌های پر از گل و سرسبز ، پارکهای خرم و بزرگترین آکواریوم شرق آسیا تنها نمونه ای از جاذبه های دیدنی در شانگهای است .

در بازدید از این شهر گشت و گذار در منطقه پودونگ، میدان مردم، خیابان‌های جینگ‌آن و نانجینگ، منطقه باند و شهر قدیمی را در الویت برنامه های خود قرار دهید ؛ و البته منطقه تُنگ‌لی، شهر هنگ‌ژو، که در  فاصله صد و هشتاد کیلومتری جنوب غربی شانگهای قرار دارد نیز بسیار دیدنی و حیرت انگیز است .

در ادامه این مطلب قصد داریم برخی از جاذبه های دیدنی در شانگهای را با جزئیات بیشتر به شما معرفی نماییم پس با ما همراه باشید :

میدان رن‌مین و موزه شانگهای

میدان رن‌مین که به آن میدان مردم شانگهای نیز گفته میشود ، میدان معروفی است که با دارا بودن جاذبه های منحصر بفرد به نماد شانگهای نیز تبدیل شده است . در طول روز این منطقه نسبتا شلوغ‌ و پر رفت و آمد است و شاید حین بازدید از شهر بارها گذارتان به آن بیفتد . در شمال آن مکان های دیدنی دیگری همچون پارک مردم و موزه شانگهای قرار دارد که بازدید از آنها بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود.  موزه شانگهای دارای اثار تاریخی ارزشمندی است که معروف‌ترین بخش آن گالری برنزهای چین باستان و مجسمه‌های سنگی به جامانده از سلسله‌ های باستانی است . پیشنهاد می کنیم از گالری آثار سرامیکی چین باستان نیز دیدن نمایید در این بخش ظروف سفالی به ‌جا مانده از شش هزار سال پیش به نمایش در آمده که از شگفتی های این مجموعه است . را و در آخر گالری نقاشیهای به جا مانده از هنرمندان چینی و ظرافت هنر قلم‌ زنی آنان را خواهید دید .

منطقه پودونگ و برج جین‌مائو

منطقه گردشگری پودونگ یکی از مشهورترین مکان های دیدنی در این شهر است و بسیاری از گردشگران با نام آن آشنایی دارند. در این منطقه موزه ‌های تاریخی و برج بلند جین‌ مائو ، و همچنین منظره‌های بلوار باند به چشم می خورد که سبب جذابیت این جا شده است . اگر مایل به دیدن شهر شانگهای از ارتفاعات بالا هستید، به سکوی رصد برج جین مائو بروید و شاهد چشم‌اندازی فوق العاده زیبا از شهر باشید.

اسکله و بلوار باند

بلوار باند که به آن وایتان نیز گفته میشود ، نماد معماری مدرن در شهر شانگهای است؛ یک بلوار دارای یک‌ و نیم کیلومتر طول است و در امتداد رودخانه‌ هوانگ ‌پو ساخته شده است . گشت و گذار و قدم زدن در این منطقه و تماشای مناظر رودخانه‌ هوانگ پو زیبا و حیرت انگیز خواهد بود .  این بلوار نه تنها در طول روز دیدنی و زیباست بلکه با تاریک شدن هوا نیز دارای جاذبه های منحصر بفردی است و سراسر آن با هزاران چراغ رنگارنگ روشن و نورانی خواهد شد . رستوران ها و کافه ها اطراف آن نیز مملو از کسانی است که به دنبال خوشگذرانی راهی این منطقه شده اند.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.