وبلاگ

» جاذبه های دیدنی در کشور پهناور و زیبای چین

جاذبه های دیدنی در کشور پهناور و زیبای چین

کشور چین یکی از دیدنی ترین کشورهای دنیاست که اقوام و نژادهای مختلفی را در خود جای داده و به عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان شناخته شده است . این سرزمین محل زندگی میلیاردها انسان است و با وجود وسعت زیاد دارای تنوع آب و هوایی بوده و طبیعتی رنگارنگ دارد .

کشور چین با وجود جاذبه های دیدنی فراوان و آثار تاریخی ارزشمند پذیرای میلیون ها توریست در سال است . در میان شهرهای زیبای این کشور دو شهر پکن و شانگهای از شهرت و اهمیت بیشتری برخوردار هستند و اغلب آژانسهای گردشگری مسافران را به بازدید از این دو شهر دعوت می کنند . زیرا با سفر به این شهرها میتوان با یک تیر دو نشان زد و با صرف هزینه های نسبتا کمتر از دو شهر پرطرفدار و بسیار جذاب دیدن نمود .

در ادامه این مطلب سفر باتو با ما همراه باشید تا گوشه و کنار این سرزمین زیبا را به شما معرفی کنیم  .

شهر زیبای پکن پایتخت چین

معمولا سفر به کشور چین با تور چین با اقامت و بازدید از شهر پکن آغاز می گردد و اغلب مسافران ابتدا در پکن توقف می کنند . شهر پهناور و بسیار دیدنی پکن یکی از شلوغ ترین شهرهای جهان است و جاذبه های تاریخی و فرهنگی متعددی را در خود جای داده تا جائیکه وجود تنها یک مورد آن ها برای شهرت یک شهر کافی خواهد بود .

همانطور که می دانید کشور چین دارای پیشینه تاریخی بسیار غنی است و بازدید از آثار باستانی و مکان های تاریخی در الویت برنامه های هر گردشگری قرار می گیرد . امپراتوری های بزرگی بر این سرزمین حکومت داشتنه اند و هر کدام از خود یادگاری ارزشمند به جا گذاشته اند . در سراسر این کشور با معابد و آثار باستانی منحصر بفردی  روبرو خواهید شد که از میان همه آن ها پکن دیده چیز دیگری است و بیشتر به موزه و یا یک گالری هنری شبیه است .

شهر ممنوعه ، دیوار بزرگ چین ، قلعه ای تابستانی یا خانه بهشت از جمله جاذبه های دیدنی در شهر پکن است که سالانه میلیون ها بازدید کننده را به سوی خود جذب می کنند . که در ادامه به شرح مختصری از آن ها خواهیم پرداخت .

جاذبه های دیدنی در کشور هند

شهر طلایی جیسلمر هند

جاذبه های دیدنی در کشور هند بی پایان است و برای معرفی همه آنها به هفته ها زمان نیاز خواهیم داشت . اما ما در ادامه این مطلب برخی از ناشناخته ترین و زیباترین  آنها را به شما معرفی می کنیم . و در ابتدا به سراغ شهر طلایی «جیسلمر» می رویم . نام جیسلمر از نام  نوعی ماسه سنگ زرد گرفته شده است که در هند بسیاری از ساختمان ها با استفاده از این ماده ساخته شده اند .

شهر جیسلمر در تور هند سفر باتو یکی از بخش های ایالت راجستان است که آن با جاذبه های دیدنی گوناگونی روبرو خواهید شد . این شهر در فاصله حدودا پانصد و هفتاد کیلومتری از غرب شهر جیپور یا همان جایپور واقع شده و دارای معماری ویژه و بسیار زیبایی است . کسانی که از ایران تور هند را خریداری می کنند و به شهر جیپور می روند امکان بازدید از جیسلمر را نیز خواهند داشت . معماری این شهر ما را به یاد ارگ بم در ایران می اندازد .

قلعه سرخ دهلی نو

قلعه سرخ در سال ۱۶۴۸ میلادی به دستور شاه جهان به عنوان مسند پادشاهی مغول ها ساخته شد . در ساخت این سازه از خاک قرمز رنگ استفاده شده که نمایی زیبا به آن بخشیده است . این قلعه ، در منطقه بزرگی با وسعت بیش از دو کیلومتر مربع گسترده شده و دور تادور  آن با یک خندق عظیم احاطه شده است و در ان زمان مکانی صعب العبور محسوب می گردید . قسمت جالب این بنا دو دروازه بزرگی است که در ورودی به چشم می خورد  که یکی را دروازه چشمگیر لاهور (ورودی اصلی قلعه) و دیگری را دروازه دهلی نامیده اند که به گونه ای زیبا تزیین شده اند و برای تشریفات و جشن ها از آن استفاده می شد.  بازار تاریخی و سرپوشیده چاتا چوک بخش تماشایی این بنا است که قدمت آن به قرن هفدهم میلادی باز می گردد . این بازار هم اکنون محل داد و ستد جواهرات ، پارچه های ابریشمی ، سوغاتی ، مواد غذایی و … است .

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.