وبلاگ

» نقاط دیدنی قشم را بیشتر بشناسید

نقاط دیدنی قشم را بیشتر بشناسید

قشم یک جزیره بسیار زیبا است که طرفداران زیادی برای گردش دارد. مسافران بسیاری این جزیره را برای تعطیلات جهت سفر انتخاب می‌کنند. این جزیره در خلیج فارس واقع شده و بخشی از استان هرمزگان است. تور قشم یکی از تور‌های بسیار محبوب در ایران است. قشم شامل مراکز خرید بزرگ و خوبی می‌شود و می‌توانید در آنجا با قیمت‌های مناسب محصولات مختلف خارجی را تهیه کنید. به جز مراکز خرید قشم، شما در شهر قشم می‌توانید به رستوران‌های بسیار خوب بروید و از غذاهای جنوبی و دریایی آنجا لذت ببرید. قشم شامل مناطق مختلف دیدین می‌شود. مناطق طبیعی قشم در ایران بسیار معروف بوده و طبیعت گردان را به سوی خود جذب می‌کند. ژئوپارک قشم در جهان مورد توجه قرار دارد و در فهرست یونسکو ثبت گردیده است و یکی از نقاط بسیار دیدین و بکر در ایران است. قشم همچنین شامل جزایر مختلف دیدنی می‌شود و در آنجا می‌توان انواع تفریحات مختلف آبی را انجام داد و به مناطق دیدنی سر زد. هتل‌های مختلفی در قشم وجود دارند و در سال‌های اخیر چندین هتل مدرن در انجا تاسیسی گردیده که بتواند نیاز مسافران این شهر را تامین کند. در ادامه می‌خواهیم به جاذبه‌های دیدین قشم بپردازیم و به شما بهترین مناطق دیدنی این جزیره پر از شگفتی را معرفی کنیم. حتماً در تور قشم این نقاط را ببینید و آنها را از دست ندهید. با معرفی دیدنی‌های قشم با ما همراه باشید.

گنبد نمکی قشم

یکی از مناطق طبیعی و دیدنی تور قشم در نود کیلومتری شهر قشم قرار دارد. آنجا در نزدیکی ساحل است و کوهی نمکی است. ارتفاع این کوه بیش از ۲۳۰ متر بوده و دارای غار و دریاچه نمک است. غار نمکی در این کوه یکی از بزرگترین غارهای نمکی در جهان است و ۶ کیلومتر طول دارد. آنجا با عمری بیش از ۵۷۰ میلیون سال یکی از مناطق مهم از نظر زمین شناسی و همچنین دیرینه شناسی است.

دره ستارگان قشم

به گزارش سفر باتو ، از زیباترین نقاط طبیعی قشم دره ستارگان است. آنجا شامل صخره‌های دیدنی با سنگهایی بسیار زیبا می‌شود. آنجا شباهت به سیاره‌ای متفاوت از زمین دارد و شکل‌های بسیار جالبی بر اثر میلیون‌ها سال فرسایل و تغییرات اقلیمی در آنجا به وجود آمده است. به دلیل وجود ستون‌های فراوان وقتی که در آنجا باد با قدرت میوزد می‌توان صداهای مختلفی را شنید که بعضی از این صداها افسانه‌ها و داستان‌ها ساخته اند و محلی‌ها داستانهای مختلف از موجودات مختلف ساکن آنجا نقل می‌کنند. این دره به مرور و با بیش از دو میلیون سال فرسایش به وجود آمده است. آنجا بخشی از ژئوپارک قشم است. در هنگام شب می‌توان آسمان زیبای پر ستاره را در آنجا مشاهده کرد و از طبیعت زیبا لذت برد.

دره تندیس‌های قشم

یکی دیگر از مناطق زیبا با صخره‌های دیدنی در قشم دره تندیس‌ها است. آنجا دشتی بزرگ و خشک است که در میان این دشت صخره‌های زیبایی وجود دارد. بعضی از این صخره‌ها به شکلی هستند که به نظر میرسد مجسمه سازان آن را ساخته اند. این دره در نزدیکی روستای برکه در قشم بوده و آنجا طی تغییرات اقلیمی ایجاد شده است. وسعت بسیار زیاد آنجا باعث شده بتوانید مناظر بسیار زیبایی را در آنجا مشاهده کنید و آنجا برای عکاسی همانند دره ستارگان بسیار عالی است.

جزیره ناز قشم

جزیره‌های مختلفی در نزدیکی قشم وجود دارند. جزیره ناز یک جزیره خاص است و در آنجا در هنگام جزر و مد راهی به سوی جزیره به وجود می آید و از بین می رود. می‌توانید در هنگام پایین آمدن آب به راحتی پیاده به این جزیره بروید و بعد از ۳ ساعت باز گردید. البته بازدیدی از این جزیره با قایق هم امکان پذیر است ولی این خصوصیت جالب باعث شده بسیاری برای دیدن جزیره ناز به قشم صفر کنند. آنجا در بخش جنوبی جزیره قرار گرفته است.

جنگل‌های حرا قشم

از معروف‌ترین مناطق دیدنی در قشم که بخشی مهم از ژئوپارک قشم نیز به حساب می‌آید جنگل حرا است. این جنگل با درختان بسیار زیبای درون آبش معروف است. برای دیدن جنگل حرا از نزدیک باید با قایق به آنجا بروید زیرا این جنگل درون آب قرار گرفته است و با جزر و مد آب آنجا کاملاً این جنگل را میپوشاند. درختان این جنگل آب را با فرایندی به آب شیرین تبدیل کرده و از آن استفاده میکنند. در آنجا اسکله‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آنجا این جنگل را با قایق بازدید کنید.

جزیره هرمز

یکی دیگر از جزایر که در نزدیکی قشم واقع شده جزیره هرمز است. این جزیره به این دلیل معروف است که شامل تپه‌های صخره‌ای به رنگ‌های مختلف می‌شود که به دلیل وجود سنگ‌های رنگی به وجود آمده است. انواع کانی‌های مختلف در این جزیره وجود دارد که باعث این اشکال زیبا شده است. در آنجا می‌توانید به رستوران‌های سنتی رفته و از غذاهای خوشمزه جنوبی مثل کلمبا امتحان کنید. این جزیره یکی از خاص‌ترین جزیره‌های در جنوب ایران و خلیج فارس است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.