وبلاگ

» نقاط دیدنی تاریخی کوش آداسی کدامند؟

نقاط دیدنی تاریخی کوش آداسی کدامند؟

کوش آداسی شهری توریستی و تفریحی در کشور ترکیه و غرب این کشور است. آنجا همه ساله میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی را به جهت داشتن سواحل زیبا و جاذبه‌ها مختلف تاریخی و طبیعی به سمت خود می‌کشاند. شهر کوش آداسی با داشتن امکانات تفریحی عالی و فعالیت‌های مختلف و هیجان انگیز ساحلی و آبی مقصد بسیار خوبی برای تور‌های گردشگری است. تور گردشگری کوش آداسی با هتل‌های ۵ ستاره کوش آداسی کامل می‌شود. آنجا شامل تعدادی از بهترین هتل‌های ترکیه است و همچنین امکانات اقامتی مثل رستوران و کافه‌های بسیار خوب و فروشگاه‌های بزرگ برای خرید دارد. سواحل کوش آداسی امکانات کاملی برای علاقه‌مندان به ساحل دارد و می‌توان در آنجا از آفتاب و آبهای شفاف و عالی لذت برد. در ادامه به شما بهترین نقاط تاریخی و دیدنی کوش آداسی را معرفی خواهیم کرد.

قلعه جزیره کبوتر

در تور کوش آداسی در آبهای زیبای مدیترانه‌ جزیره‌ای زیبا به نام جزیره کبوتر وجود دارد که با استفاده از پلی به کوش آداسی متصل است. جزیره کبوتر یک جزیره کوچک و زیبا بوده که شامل کافه و رستوران همینطور یک قلعه تاریخی می‌شود. این قلعه در دوران بیزانس ساخته شده است و درونش امروزه به عنوان موزه استفاده می‌شود. همچنین می‌توانید از بالای این قلعه مناظر زیبایی از مناطق اطراف مشاهده کنید. ارتفاع دیوار‌های قلعه ۳ متر بوده و مدت‌ها آنجا به عنوان مقری برای دزدان دریایی استفاده می‌شده است.

افسوس

شهر باستانی افسوس یا افه سوس یکی شهر مربوط به دوران طلایی یونان باستان است. از خصوصیات این شهر ساختمان‌های زیبای سنگی با معماری زیبای یونانی است. بناهای بسیار باشکوه در آنجا قابل مشاهده است. این شهر بسیار دیدنی و بزرگ بوده و در جای جای آن می‌توان بخش های مختلف و دیدنی شهر را مشاهده کرد. این شهر در دوران اوج خود جمعیتی در حدود ۵۰ هزار نفر را در خود داشته است. افراد مشهوری مثل هراکلیتوس در این شهر به دنیا آمده‌اند و از دیدنی‌های معروف آنجا معبد آرتمیس است. آمفی‌تئاتر این شهر هم یکی از آمفی‌تئاترهای بزرگ یونانی بوده که بسیار دیدنی و بزرگ است. تور مارماریس را حتما ببینید.

دیدما

یکی از آثار باستانی بسیار زیبا در شهر کوش آداسی معبد زیبای آپولو است که دیدما نام دارد. این معبد در نزدیکی شهر افسوس واقع شده است و با این که بسیار تخریب شده است ولی همچنان می‌توانید با دیدن آنجا متوجه شکوه و عظمت این مکان بشوید. این معبد ۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده است و شامل ستون‌های زیبای سنگی بسیاری می‌شده است. ستون‌های این معبد ۲۰ متر ارتفاع داشته‌اند و شامل بیش از ۱۲۰ ستون می‌شدند. نکته جالب در مورد این اثر باستانی این است که آنجا هیچوقت به پایان ساخت نرسید و به دلیل عظمتش نیمه کاره باقی ماند.

پرینه

دیگر شهر باستانی در کوش آداسی شهر پرینه است که به جز داشتن اهمیت از نظر باستانی و تاریخی از نظر طبیعی هم دارای زیبایی بسیار است. پرینه به دوران پیش از میلاد و در حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. این شهر شامل سازه‌های بسیار باشکوه از آن دوران است و در کنار دیدار از این آثار باستانی می‌توانید در منطقه زیبای طبیعی اطراف آنجا هم پیاده روی کنید و به گشت و گذار بپردازید. یکی از نقاط زیبای دیدنی این شهر معبد آتن است.

مسجد عیسی بیگ

از آثار باستانی کوش آداسی باید مسجد عیسی بیگ را اشاره کرد که مسجدی مربوط به قرن ۱۴ میلادی است. این مسجد شکلی متفاوت نسبت به دیگر مساجد ترکیه دارد. معماری آنجا ترکیبی از سبک معماری آناتولی و اسلامی است و در زمان قدیم یک کلیسا بوده است. تزئینات جالبی داخل و خارج این مسجد وجود دارد که برای علاقه‌مندان به تاریخ و معماری جالب است. با تور بدروم سفر کنید.

میلتوس

به گزارش سفر باتو ، شهر تاریخی میلتوس نیز دیگر شهر باستانی و دیدنی کوش آداسی بوده که مانند افسوس و پرینه مربوط به دوران پیش از مسیح و اوج آن در قرن ۵ پیش از میلاد مسیح بوده است. آنجا از نظر تجاری در آن دوران دارای اهمیت بالایی بوده و فلاسفه مختلفی در آنجا چشم به جهان گشوده‌اند. در آنجا قصرها و بناهایی از دوران‌های مختلف تا زمان بیزانس وجود دارد. آمفی‌تئاتر آنجا بسیار باشکوه و دیدنی است. در زمان اسکندر آنجا به دلیل هجوم نیرو‌های اسکندر تبدیل به ویرانه گشته است و بسیاری از آثار باستانی تخریب شده است. اما با این حال دیدن آنجا بسیار مفرح و لذت بخش بوده و شامل مناظر زیبا و بناهای تاریخی باشکوهی است.

بازار کوش آداسی

از بازار‌های قدیمی ترکیه بازار کوش آداسی است که یک بازار خیابانی بوده که می‌توانید در آنجا انواع اجناس ترکی و صنایع دستی و البسه محلی را تهیه کنید. آنجا بازاری رنگارنگ بوده و برای خرید سوغاتی بسیار عالی است. بازار کوش آداسی از مراکز خرید بسیار خوب کوش آداسی بوده و می‌توان در آنجا فرش و قالی‌های رنگارنگ خرید. آنجا مکان بسیار خوبی برای پیاده روی و گردش است و کافه‌های خوبی را هم دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.