وبلاگ

» جاذبه های دیدنی در شهر سن پترز بورگ روسیه

جاذبه های دیدنی در شهر سن پترز بورگ  روسیه

شهر زیبای سن پترزبورگ پایتخت فرهنگی کشور روسیه و دومین شهر بزرگ این کشور است . این شهر دارای طبیعتی زیبا و رویایی است و همچنین با وجود جاذبه های مختلف در میان شهرهای دیدنی دنیا قرار گرفته است . بطوریکه تنها در سال ۲۰۱۸ میلادی حدود شش میلیون مسافر را در خود جای داده است . سن پترزبورگ بیش از سیصد سال قدمت دارد ، و تعجبی ندارد اگر بگوییم بخش بزرگی از برنامه های گردشگران به بازدید از آثار تاریخی موزه ها و گالری های هنری  اختصاص می یابد .

در ادامه این مطلب شما را با جاذبه های دیدنی این شهر آشنا می کنیم . پس در ادامه همراهمان باشید :

سواحل دریای بالتیک

شهر سن پترزبورگ  در تور روسیه سفر باتو در امتداد سواحل زیبای دریای بالتیک قرار دارد و گشت و گذار در این منطقه ، یکی از زیباترین بخش های این سفر خواهد بود . خوشگذرانی در این سواحل رایگان است و بدون نیاز به پرداخت ورودی میتوانید از مناظری باشکوه و زیبا و امکانات موجود در این مناطق بهره مند شوید . در فصل تابستان که خیلی طولانی نیست ، شنهای نرم و طلائی این ساحل میزبان هزاران گردشگر از سراسر دنیا خواهد بود . در فصل تابستان شنها به نسبت گرم شده اند و زمان مناسبی برای شنا در آبهای زلال و استراحت بر روی ساحل است . اما این منطقه در طول فصل زمستان بسیار سرد بوده و وزش بادهای شدید آرامش را از شما خواهد گرفت .

بازدید از موزه های معروف شهر

هانطور که گفتیم شهر سن پترزبورگ پایتخت فرهنگی کشور روسیه نام گرفته از این بازدید از موزه ها و گالری های هنری در الویت برنامه های گردشگران قرار می گیرد . اما جالب است بدانید بازدید از دو تا از بهترین و معروف ترین موزه های شهر در برخی ایام هفته رایگان است . به طور مثال بازدید از موزه بزرگ و مشهور آرمیتاژ در اولین پنج شنبه هر ماه رایگان است . و درب های موزه کونست کامرا روز پنج شنبه از هفته سوم هر ماه را به طور رایگان به روی بازدید کنندگان می گشاید .  البته گالری ها و موزه های دیدنی دیگری نیز هستند که بازدید از آنها در همه ایام رایگان است به عنوان مثال موزه زیگموند فروید ، ولادیمیر ناباکوف از جمله این اماکن هستند .

کلیسای ارتدکس

بازدید از اغلب کلیساهای شهر سن پترزبورگ رایگان است که برخی قرن ها قدمت دارند و دارای معماری با شکوه و زیبایی هستند . کلیسای آلکساندر نوسکی از جمله این بناهاست که برای مدتها خانواده تزار روسیه در این محل اقامت داشتند . نمای بیرونی و فضاهای داخلی این بنا باشکوه و  زیباست و در محوطه بیرونی آن ، گورستانی تاریخی قرار دارد  که برخی از چهره های سیاسی و هنری در آن دفن شده اند و همین موضوع به جذابیت این مکان افزوده است .  بطور مثال داستایوفسکی و چایکوفسکی نمونه ای از این افراد هستند .

ایستگاه های متروی شهر سنت پترزبورگ

شهر سن پترزبورگ همانند شهر مسکو دارای زیباترین ایستگاههای مترو است که مانند یک گالری هنری و موزه تاریخی طراحی شده اند . برخی از ایستگاههای متروی این شهر بقدری زیبا و هنرمندانه طراحی شده اند که بعنوان یک جاذبه دیدنی میلیون ها بازدید کننده را به سوی خود می کشاند .  در شهر سن پترزبورگ هر ایستگاه مترو دارای طراحی و تزئینات متفاوت و بسیار خلاقانه است و از میان همه آن ها ایستگاههای کروسکی زاوود ، آفتوو ، بالتیسکایا و ناروسکایا بیشترین شهرت را دارند .

 

این تفریحات را در استانبول از دست ندهید

کنسرواتوار شهر سن پترزبورگ

کنسرواتوار سن پترزبورگ که نام کامل آن ن. الف. ریمسکی-کورساکوف است ، یکی از قدیمی‌ ترین آکادمی های موسیقی در دنیاست و حدود دو قرن قدمت دارد . این بنا در سال ۱۸۶۲ میلادی به مناسبت بزرگداشت آهنگساز مشهور روسی نیکلای آندره‌ویچ ریمسکی-کورساکوف تاسیس و به نام وی ، نامگذاری گردید . در طول این دو قرن بسیاری از موسیقیدانان بزرگ دنیا از این مکان فارغ التحصیل شدند . که از این میان میتوان به چهره های مشهوری همچون دیمیتری شوستاکوویچ ، پیوتر ایلیچ چایکوفسکی ، سرگئی پروکفیف اشاره نمود  .

موزه ملی ارمیتاژ

موزه ارمیتاژ ، یا هرمیتاژ یکی از جاذبه های دیدنی پرطرفدار در شهر سن پترزبورگ است که در میان ده موزه برتر دنیا قرار گرفته و روزانه صدها بازدید کننده دارد . در این موزه شاهد تماشای سه میلیون اثر هنری ارزشمند خواهید بود و تماشای همه آن ها به هفته ها زمان نیاز دارد .  موزه ارمیتاژ یکی از بزرگ‌ ترین موزه‌های جهان است و ساختمان آن از چهار بخش تشکیل شده که هر یک از این بخش ها به تنهایی یک اثر تاریخی و هنری ارشمند بشمار می آید .

بنای اصلی این موزه ، کاخ زمستانی نام دارد و در طول قرن ها تزارهای رده بالای کشور در آن ساکن بودند . جالب است بدانید این موزه در برخی از شهر های اروپا شعبه دارد .  در این موزه شاهد تماشای  آثار هنرمندان بزرگی همچون میکل‌آنژ ، لئوناردو داوینچی ، پیتر پل روبنس ، آنتونی فان دیک، رامبرانت ، آگوست رودن، کلود مونه، پل سزان، ونسان ون گوگ، پل گوگن و پابلو پیکاسو خواهید بود که این خود یک شگفتی است و برخی آثار قرن ها قدمت دارند . گفتنی است در هیچ موزه ای در دنیا این همه آثار هنری در یکجا جمع نشده و از این رو پیشنهاد می کنیم بازدید از آنرا در الویت برنامه های خود قرار دهید .

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.