وبلاگ

» تولید محتوا تخصصی ؛ افزایش ترافیک سایت فوری

یکی از مشکلات اصلی صاحبان کسب و کارهای اینترنتی در هر زمینه ای ایجاد محتوای مناسب با کسب و کار می باشد. اینکه چگونه محتوایی را تولید کنند که مناسب با مخاطبان وبسایت باشد و همچنین پیدا کردن یک منبع معتبر بسیار سخت است. در بسیاری از وب سایت ها نیاز به محتوای تخصصی وجود ندارد مثل وب سایت های خبری یا سرگرمی که میتوانند از انواع محتوا برای جذب مخاطب خود بهره ببرند اما بعضی سایت ها به دلیل انتخاب موضوعی خاص برای کاربران مطالب تخصصی تری در اختیار کاربران قرار میدهند.

تولید محتوای تخصصی چیست؟

به مسئله سفارش تولید محتوا تخصصی میتوان از دو جهت نگاه کرد . یکی تولید و انتشار محتوا در خصوص موضوعی ویژه و تخصصی خاص، در این صورت کارشناس تولید محتوای تخصصی با توجه به موضوعی که برای ایجاد تولید محتوا در اختیارش قرار داده شده مقالات و اطلاعات مناسب را جمع آوری کرده و  در اختیار مخاطب قرار میدهد.

از نگاه دیگر میتوان گفت تولید محتوای تخصصی به معنای تهیه و تولید یک محتوای عادی با رعایت تمام اصول تخصصی در تولید محتواست. در این مقاله به اختصار به هر دو مورد اشاره شده می پردازیم.

تولید محتوا برای موضوعی خاص

همانطور که میدانید در مسئله تولید محتوا ، نخستین فاکتور تعیین کننده موضوع محتواست . وقتی موضوع محتوا در اختیار تولید کننده محتوا قرار میگیرد ، او با توجه به موضوعیت هدف و نیاز کاربران ، کار تولید محتوا را آغاز کرده و متناسب با نیاز مخاطب از انواع محتوای صوتی ، تصویری ، گرافیکی و یا متنی برای تولید محتوا استفاده میکند. انتخاب هر کدام از این محتواهای تخصصی بر عهده تولید کننده محتواست که بر اساس نیاز مخاطب و بازاریابی تولید محتوا یکی از انواع را انتخاب میکند.

تولید محتوای تخصصی کار بسیار سختی است ، چرا که تولید کننده محتوا باید از منابع خاصی ، محتوای مورد نظر را استخراج کرده و با نگارش درست و قابل فهم در اختیار مخاطب قرار دهد. با توجه به زمینه تولید محتوا و محوریت سایتی که قرار است محتوای یاد شده را نمایش دهد تولید کننده محتوا انتخاب میکند که از چه منابعی بهره ببرد و چه نوع محتوایی را استفاده کند.

برای مثال در یک سایت علمی تولید کننده محتوا برای تولید محتوای تخصصی ، به منابع گوناگون مرتبط با موضوع رجوع کرده و اطلاعات لازم را کسب میکند سپس بر اساس سیاست های سایت یا مقاله مورد نظر را ترجمه کرده و در اختیار کاربر قرار میدهد و یا با مطالعه چندین مقاله مرتبط ، خود ، یک مقاله مجزا مینگارد و جمع بندی نتیجه را در اختیار کاربران جستجوگر قرار میدهد.

در نمونه ای دیگر میتوان تولید محتوای تخصصی برای سایت های آموزشی اشاره کرد ، که در آن ، تولید کننده محتوا با توجه به موضوع آموزش با استفاده از ویدیو و یا متن محتوای خاص آموزشی را تدوین کرده و راستای اصول بازاریابی محتوا ، در اختیار کاربر قرار میدهد.

نمونه دیگری از تولید محتوای تخصصی ، استفاده از انواع محتوای متنی ، تصویری و متنی در تهیه رپورتاژ تبلیغاتی و یا محتوای تبلیغاتی در کمپین های تبلیغاتی و برندینگ محصولات متنوع است. در این نمونه از تولید محتوا ، تولید کننده محتوای تخصصی سعی میکند در غالب یک مقاله ، رپورتاژ و یا ویدیو محصول و یا شرکتی را با یک هدف آشکار به  کاربر معرفی کرده و از این طریق به اهداف دیجیتال مارکتینگ عمل کند.

با توجه به مطالب یاد شده میتوان گفت تولید محتوای تخصصی در اصل تهیه ، تولید و انتشار انواع محتوا در راستای هدف تخصصی یک موضوع است و لازم است تولید کننده محتوا اطلاعات تخصصی و دانش خاصی در زمینه یاد شده داشته باشد و یا حداقل به منابع مطمئن و قابل اعتمادی در مورد آن موضوع خاص دسترسی داشته باشد.

تولید محتوای تخصصی از منظر رعایت اصول

همانطور که پیشتر اشاره کردیم میتوان از این منظر به مقوله تولید محتوای تخصصی اشاره کرد که یک تولید کننده محتوا در تولید محتوای خود از اصولی ترین روش های نگارش ، پردازش و انتشار محتوا استفاده کند و به این ترتیب یک محتوای کاملا تخصصی به مخاطب ارائه کند.

میتوان گفت در این صورت صاحب سایت بیشترین بهره را از محتوای تخصصی برده است . چرا که رعایت اصول نگارش و قواعد سئو از طرف تولید کننده محتوا باعث میشود تا محتوا از نظر موتورهای جستجو بیشترین امتیاز را کسب کرده و به این ترتیب در صفحات و رتبه های اول نمایش موتورهای جستجو واقع شود و از این طریق مخاطبان جستجو کننده بیشتری را در اختیار سایت قرار دهد.

هرچه محتواهای درج شده در سایت تخصصی تر باشد مخاطبین بیشتری جذب میشود و هرچه بازدیدکننده از محتوا بیشتر بوده و زمان بیشتری را در سایت سپری کنند ، رتبه سایت بهبود یافته و ارزش سایت بیشتر میشود که این مسئله برای هر سایتی یک امتیاز ویژه محسوب شده و باعث رونق کسب و کار اینترنتی در حوزه های مختلف خواهد بود.

چند گام برای ارائه محتوای تخصصی

به طور کلی میتوان روش های مختلفی برای ارائه محتوای تخصصی در نظر گرفت

  1. تولید محتوای عادی وبسایت : در گام اول شما میتوانید با تولید یک محتوای استاندارد ، گویا و متناسب با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. رعایت اصول نگارش و سئو ، انتخاب موضوعات جذاب و ارائه متون تخصصی و مفید و مفصل میتواند به شما کمک کند تا یک محتوا یونیک تخصصی داشته باشید.
  2. تولید مقالات موضوعی : برای بهتر دیده شدن در موتورهای جستجو بهتر است از مقالات موضوعی استفاده کنید. شما میتوانید در حیطه موضوع فعالیت خود کلمات کلیدی پر جستجو را پیدا کرده و متناسب با آن مطالب آموزشی ، علمی ، مستمر و تخصصی در سایت خود قرار دهید.
  3. تولید مقالات مخاطب محور و تألیفی : اگر میخواهید برای مخاطبان خود ارزش بیشتری قائل شوید و در رقابت با رقبای خود امتیاز بهتری پیدا کنید ، میتوانید محتوای تخصصی تری تولید کرده و از مقالات تألیفی استفاده کنید. برای تولید محتوای تخصصی از این دست میتوانید از منابع تخصصی داخلی و خارجی استفاده کرده و با مطالعه چندین منبع یک مقاله که دستاورد تخصصی خودتان باشد ، به عنوان محتوای تخصصی در اختیار مخاطب قرار دهید.
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.