وبلاگ

» از آبشار جرموک تا دریاچه سوان در طبیعت ارمنستان

از آبشار جرموک  تا دریاچه سوان در طبیعت ارمنستان

ارمنستان کشوری در قفقاز جنوبی است. این کشور در میان دریای سیاه و دریای خزر قرار گرفته است. پایتخت ارمنستان ایروان است. این کشور از کشور‌های بسیار زیبای آسیای شرقی محسوب می‌شود. طبیعت این کشور بسیار سرسبز و پر از کوهستان‌های زیبا است و شگفتی‌های بسیاری را دارد که به دلیل جغرافیای متنوع و رنگارنگش بسیار برای طبیعت دوستان پرطرفدار است. آنجا همچنین دارای آثار باستانی دیدنی است. نقاط دیدنی کشور ارمنستان شامل رودخانه‌ها، آبشار‌ها، غارها و دریاچه‌های دیدنی می‌شود. در ادامه به دیدنی‌های طبیعی این کشور خواهیم پرداخت.

آبشار جرموک

یکی از آبشارهای بسیار زیبا و دیدنی در تور ارمنستان ارزان آبشار زیبای جرموک است که با ارتفاع ۶۸ متر بلندترین آبشار این کشور است. این آبشار در استان وایتزور واقع شده است و قصه‌های زیادی را مردم محلی در مورد این مکان می‌گویند و معتقدند در آنجا نجیب زاده‌ای میزیسته است. این آبشار در منطقه سرسبز و کوهستانی واقع شده است. به راحتی در آنجا می‌توان به پیاده روی پرداخت و از مکان‌های پرطرفدار برای توریست‌ها محسوب می‌شود.

دریاچه سوان

به گزارش سفر باتو ، از معروف‌ترین نقاط دیدنی طبیعی ارمنستان دریاچه زیبای سوان است که با مرغان دریایی و پرندگان مختلف که به آنجا مهاجرت می‌کنند بسیار زیباتر هم می‌شود. مساحت این دریاچه ۵ هزار کیلومتر مربع است و آبی شیرین دارد. این دریاچه از بزرگ‌ترین دریاچه‌های ناحیه قفقاز محسوب می‌شود و یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های آب شیرین در جهان است. ارتفاع قرارگیری این دریاچه از سطح دریا به ۱۹۱۶ متر میرسد. در گذشته به این دریاچه دریاچهع گوگچه یا گوچه تنگیر می‌گفتند.

شهر یرموک

یکی از خاص‌ترین شهر‌های ارمنستان شهر یرموک است که دارای آب گرم است. آنجا شامل چندین چشمه مختلف آب معدنی می‌شود. در آنجا می‌توانید در دریاچه‌ها به آبتنی بپردازید و یا از آب چشمه‌های آنجا که خواص درمانی نیز دارد بهره ببرید. این شهر همچنین دارای رودخانه‌های زیبا نیز می‌شود و طبیعتی انبوه و پر از درخت دارد. آبشار یرموک در این شهر دومین آبشار بزرگ در کشور ارمنستان محسوب می‌شود.

شهر غار خندزورسک

شهر خندزورسک یکی از شهر‌های قدیمی و دیدنی دیگر کشور ارمنستان است که شامل تعداد زیادی غار در درون کوه سرسبز و زیبا می‌شود. این غارها به شکل متصل به هم هستند و دو روستا را به یکدیگر وصل می‌کنند. در آنجا می‌توانید علاوه بر کوهنوردی و مشاهده غارهای جالب و دیدنی از مناظر و چشم انداز‌های اطراف آنجا هم بهره ببرید.

دره گارنی

یکی از شگفتی‌های طبیعی زمین شناسی در کشور ارمنستان دره گارنی است که در آنجا سنگ‌ها به شکل خیلی جالب و زیبایی در آمده اند که شباهت به ستونهایی کنار هم دارند. آنجا را سمفونی سنگها هم نام گذاری کرده‌اند. به سختی می‌توان باور کرد که این اشکال هندسی و منظم کار طبیعت بوده و به نظر میرسد که گویی هنرمندان مجسمه ساز آنها را ساخته‌اند.

کوه آراگاتس

از زیباترین و دیدنی‌ترین مناطق طبیعی ارمنستان کوه آراگاتس است که شامل طبیعتی زیبا و هوایی خنک می‌شود. آنجا در فصل بهار و تابستان با هوایی بسیار مطلوب مورد توجه بسیاری از طبیعت دوستان است. ارتفاع این کوه به ۳۱۹۰ متر می‌رسد و شامل دامنه بسیار دیدنی می‌شود.

دره دیبد ارمنستان

دره زیبای دیبد در کشور ارمنستان یکی از زیباترین نقاط جنگلی و سرسبز در این کشور است و علاقه مندان به طبیعت گردی را به سمت خود می‌کشاند. آنجا در نزدیکی شهر وانادازور بوده و برای رفتن به آنجا باید به این شهر سفر کنید. در آنجا می‌توانید در میان جنگل و کوه‌های زیبا پیاده روی کنید و از رودخانه زیبای آنجا دیدن کنید.

جنگل شیکاهوغ ارمنستان

دومین جنگل از نظر بزرگی در کشور ارمنستان جنگل شیکاهوغ است. آنجا شامل روستای شیکاهوغ می‌شود و مساحتش بیش از ده هزار هکتار است.

پارک ملی دیلیجان

یکی از پارک‌های ملی و مناطق حفاظت شده در کشور ارمنستان با گونه‌های مختلف حیوانی و گیاهی پارک ملی دیلیجان است. این پارک ۲۴۰ کیلومتر مربع مساحت داشته و شامل جنگل‌های دیدنی و تپه‌های زیبا می‌شود.

تله کابین تاتو

طولانی‌ترین تله کابین کابلی در جهان در کشور ارمنستان قرار دارد که تله کابین تاتوی نام دارد. آنجا در سال ۲۰۱۰ افتتاح گردیده و در همان سال در کتاب رکورد‌های گینس ثبت گردید. فاصله این تله کابین به ۵٫۷ کیلومتر می‌رسد و دو روستای تاتو و هالیدروز را به یکدیگر متصل می‌کند. این تله کابین یکی از جاذبه‌های کشور ارمنستان است که در آن می‌توانید بسیاری از مناطق دیدنی تاریخی و طبیعی ارمنستان را از بالا ببینید.

دره لوری

یکی دیگر از نقاط دیدنی طبیعی در کشور ارمنستان دره لوری است که دره ای بلند با کوه‌های دیدنی و عظیم است. در آنجا درختان بلوط وجود دارد و شامل طبیعتی سرسبز می‌شود. در آنجا قلعه‌ها و صومعه‌های مختلفی ساخته شده‌اند که بر روی کوه‌های آن منطقه قرار دارند. می‌توانید در آنجا ساعت ها به کوه نوردی و پیاده روی بپردازید و از نقاط دیدنی طبیعی و تاریخی آنجا لذت ببرید. این دره یک از مناطق پرطرفدار توریستی در ارمنستان است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.