وبلاگ

» جاذبه‌های شهر وان را از دست ندهید

جاذبه‌های شهر وان را از دست ندهید

شهر زیبای وان از شهرهای ترکیه است که به ایران بسیار نزدیک بوده و در نزدیکی مرز ایران و ترکیه قرار گرفته است. آنجا با آب و هوایی خنک و کوهستانی برای سفر زمینی بسیار مناسب بوده و مکان‌های طبیعی دیدنی و همچنین جاذبه‌های تاریخی مختلفی را شامل می‌شود. شهر وان به دلیل داشتن مراکز خرید بزرگ و متعدد محلی بسیار عالی برای خرید اجناس خارجی با قیمت مناسب است. در آنجا می‌توانید برندهای معتبر بین‌المللی و همچنین اجناس ارزان و با کیفیت ترکی را خریداری کنید. انواع لباس، کفش، لوازم خانه، وسایل تزئینی و دیجیتالی را در این شهر می‌توان تهیه کرد. شهر وان شامل هتل‌های بسیار خوبی می‌شود که بعضی از آنها کارکنانی با تسلط بر زبان فارسی هم دارند و یا توسط کادر ایرانی اداره می‌شوند. در این شهر می‌توانید در رستوران‌های بسیار خوب غذا میل کنید و از خوراک مختلف مثل کباب و غذاهای ترکی در آنجا لذت ببرید و برای سوقاتی شیرینی‌های خوشمزه ترکی را تهیه کنید. شهر وان با جمعیتی اکثراً کرد از شهرهای کرد نشین ترکیه محسوب می‌شود و در آنجا به دو زبان ترکی و کردی مردم تسلط دارند. در ادامه می‌خواهیم به جاذبه‌های شهر وان بپردازیم و شما را با دیدنی ‌ها و نقاط توریستی شهر وان آشنا کنیم. با بهترین جاذبه‌های شهر وان با ما همراه باشید.

دریاچه وان

از مهم‌ترین نقاط دیدنی و جاذبه‌های توریستی تور وان باید به دریاچه زیبای وان اشاره کرد که مکانی بسیار خاطره انگیز و دیدنی در آنجا است. دریاچه وان یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌ها در کشور ترکیه بوده و شامل جزیره‌هایی نیز می‌شود. جزیره‌های واقع در دریاچه وان آن آدیر، آختامار و همچنین چارپاناق نام دارند که در میان این‌ها آختامار با داشتن کلیسایی قدیمی و محیطی سرسبز و زیبا پرطرفدار ترین برای گشت و گذار است. به راحتی می‌توانید به حمل و نقل عمومی یا کرایه تاکسی به این مکان زیبا بروید که ۴۰ کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. کلیسای واقع در جزیره آختامار کلیسایی دیدنی و بسیار قدیمی بوده که در قرن ۱۰ میلادی ساخته شده است. در این دریاچه می‌توانید به قایق سواری بپردازید یا در اطراف آنجا پیاده روی کرده و از طبیعت زیبا و بکر آنجا لذت ببرید.

قلعه وان

به گزارش سفر باتو ، دومین جاذبه محبوب و دیدنی شهر وان قلعه زیبای وان است که بر روی کوهی قرار گرفته است. این قلعه در نزدیکی دریاچه وان قرار گرفته است و از خصوصیت مهم این قلعه این است که آنجا بسیار باستانی بوده و در قرن نهم پیش از میلاد مسیح ساخته شده است. حکومت‌های بسیاری آمده اند و رفته اند و این قلعه همچنان پابرجا مانده است. البته این قلعه امروزه بسیار خراب شده و آن جلال و شکوهی که در گذشته داشته را ندارد ولی همچنین می‌توانید آن را با همان شمایل اصلی تصور کنید و از سر زدن به آنجا لذت ببرید. در بالای برجک این قلعه می‌توان مناظری بسیار عالی را از مناطق زیبای اطراف و دریاچه وان مشاهده کرد. در نزدیکی این قلعه یک کتیبه قدیمی ایرانی وجود دارد که به دوران هخامنشیان باز می‌گردد و توسط خشایارشا یعنی پسر داریوش کبیر در آنجا ایجاد شده است و به خطهای باستانی نوشته شده است.

قلعه هوساپ وان

دیگر دژ مستحکم و قدیمی در نزدیکش شهر وان قلعه هوساپ است که در نزدیکی رودخانه هوساپ واقع شده است. این قلعه در زمان عثمانیان و در سال ۱۶۴۳ بنا شده است و دارای معماری بسیار زیبایی است. این قلعه شامل بخش‌هایی مختلف مثل مسجد و انبار دارد. مکان قرار گیری این قلعه بر روی یک بلندی است که در بالای برجک‌های این قلعه می‌توان نمایی ۳۶۰ درجه از مناطق اطراف را مشاهده کرد. این قلعه با داشتن دیوارهای بلند و همینطور برج‌های متعدد از نقاط بسیار دیدنی در وان است که بسیاری را به سوی خود جذب کرده است.

موزه وان

اگر به تاریخ و فرهنگ علاقه دارد و دوست دارید با دیدنی‌ها و دانستنی‌های تاریخی منطقه وان آشنا شوید حتماً به موزه وان سر بزنید. آنجا آثار و اشیاء بسیار جالب و مهم از دوران‌های مختلف تاریخ از قبل از میلاد مسیح تا دوران‌های مختلف بعد از آن در آنجا وجود دارد. در آنجا می‌توانید کتیبه‌ها، وسایل جنگی، لباس‌ها و ظروف و بسیاری چیزهای دیگر که در حفاری‌های باستانی به دست آمده را مشاهده کنید. انواع جواهرات و وسایل تزئینی دیدنی از دوران اوراتیان در آنجا به نمایش در آمده است.

خانه گربه‌های وان

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های وان گربه‌های این شهر است. گربه‌های وان بسیار زیبا بوده و چشمانی دو رنگ دارند. به دلیل این که این گربه‌ها در معرض انقراض هستند آنها را در مرکزی به نام خانه گربه‌های وان نگهداری می‌کنند که می‌توانید به آنجا سر زده و از این گربه‌های دوست داشتنی و زیبا دیدنی کنید. مرکز گربه‌های وان در دانشگاه یوزینجی وان است که می‌توانید به آنجا بروید. در سالهای اخیر این مرکز به یک نقطه توریستی تبدیل شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.