وبلاگ

» طبیعت‌گردی ایران با تورهای مناسب

طبیعت‌گردی ایران با تورهای مناسب

بهترین نقاط دیدنی طبیعی

جغرافیای ایران آن را به کشوری بسیار متنوع تبدیل کرده است. هر نقطه از ایران آب و هوایی متفاوت دارد و با داشتن جلگه‌ها و دشت‌ها، همینطور کوهستان‌های بسیار نقاط زیادی برای طبیعتی گردی و لذت بردن از آب و هوا دارد.

بسیاری از استانهای ایران به داشتن طبیعت زیبا معروف هستند، مانند تبریز، خراسان، لرستان، هرمزگان و … هر فصلی از سال می‌توانید به نقاطی مختلف سفر کنید و از دیدنی‌های جالبی طبیعی که در ایران قرار گرفته‌اند دیدن کنید.

کوه‌های تالش

در میان استان‌های آذربایجان زنجان و گیلان منطقه‌ای بسیار زیبا به‌نام تالش در تور لحظه آخری قرار گرفته است که در آنجا دشتی سرسبز و زیبا قرار گرفته است. کوه‌های تالش زنجیره‌ای از کوه‌هاست که دارای سه رشته اصلی است. رودخانه‌های بسیاری مانند بلغاز، ولش، بشرو و … از این کوهستان سرچشمه میگیرند. خاک آنجا بسیار غنی و با خاصیت بوده و چراگاه دام‌ها نیز محسوب می‌شود. جنگل تالش در درون کوهستان تالش قرار گرفته است و ۱۵۰ هزار هکتار مساحت دارد. این نقطه یکی از برترین نقاط دنیا از نظر تنوع گیاهی است و دارای ۳۶ گونه درخت و بوته جنگلی بومی و محلی است. در ارتفاعات مختلف کوهستان تالش می‌توان نوع‌های مختلف پوشش گیاهی را مشاهده کرد بطور مثال در بالای کوه بیشتر شاه بلوط و افرا را می‌توان پیدا کرد و در نواحی پایین دست‌تر درخت آهن و شاه بلوطی برگ بیشتر یافت می‌شوند.

علم کوه

به گزارش سفر باتو ، این کوه بعد از دماوند دومین کوه بلند ایران است. این کوه در جنوب دریای مازندران قرار گرفته است. آنجا برای صخره نوردان حرفه‌ای نقطه‌ای شناخته شده است. این کوه در منطقه تخت سلیمان قرار گرفته است. خود این منطقه یک منطقه کوهستانی بسیار زیبا شامل ۴۵ قله مختلف است. علم کوه شامل ۴ مسیر صعود می‌شود و یک دیواره صعودی به ارتفاع ۶۵۰ متر دارد که یکی از زیبا‌ترین دیواره‌های صخره‌ای دنیاست و البته صعود به آن نیز بسیار دشوار است.

جواهردشت

این منطقه بسیار زیبا و ییلاقی در ارتفاعات سماموس واقع شده است. این منطقه در استان گیلان و دهستان سیاهکلرود قرار دارد. آنجا از سطح دریا ۲ کیلومتر ارتفاع دارد و در فصول سرد سال پوشیده از برف است. در آنجا بلندترین قله گیلان یعنی قله سماموس با ارتفاع ۳۶۷۸ متر قرار گرفته است. طبیعت زیبای آنجا بسیار دیدنی است و می‌توان کوه‌های بلند را در ارتفاع مشاهده کرد و در فصل بهار که گل‌ها و گیاهان زنده می‌شوند می‌توان مناظر زیبایی را در آنجا و در روستای جواهر دشت مشاهده کرد.

چابهار

چابهار یک بندر بسیار زیبا است و تنها بندری در ایران است که در اقیانوس واقع شده است. چابهار به دلیل موقعیت تجاری و اقتصادی بسیار مشهور است و ورود و خروج کالاهای زیادی از آنجا انجام می‌پذیرد. اسکله چابهار قابلیت لنگر انداختن کشتی‌های غول آسای اقیانوس پیما را دارد. این منطقه دارای جاذبه‌های طبیعی فراوان است و آب و هوایی بسیار مطلوب و بهاری را در طول سال دارد. از دیدنی‌های چابهار می‌توان به خلیج چابهار اشاره کرد. این خلیج حلقه‌ای شکل بسیار زیبایی دارد. در آنجا می‌توانید چشم اندازی بسیار زیبا را بخصوص در هنگام طلوع و غروب آفتاب داشته باشید. از دیگر جاذبه‌های چابهار اسکله‌های مختلف ماهی گیری و قایق سواری است همینطور در این منطقه یک دشت زیبا به نام کهیر وجود دارد و نزدیک به روستای کهیر ۳ تپه قرار گرفته‌اند که می‌توان پدیده گل افشانی را در آنجا مشاهده کرد. این پدیده عجیب تنها ۳ نمونه در جهان دارد و به دلیل فعالیت‌های آتشفشانی زیر زمینی اتفاق می‌افتد.

کویر مرنجاب

در ایران کویر لوت و کویر مرنجاب برای کویر نوردی و طبیعت گردی مورد توجه هستند. کویر مرنجاب با داشتن شن‌های زیبا و دریاچه نمک دارای اهمیت و طرفداران زیادی است. این منطقه در کاشان قرار دارد. در آنجا رمل‌ها و تپه‌های شنی زیبا قرار دارند. می‌توان در آنجا با استفاده از ماشین‌های آفرود و خارج از جاده‌ای ماشین سواری کرد. یک کاروانسرای قدیمی و معروف در آنجا وجود دارد که شامل ۲۹ اتاق می‌شود. هنوز هم این کارونسرا فعال است و مسافران آنجا می‌توانند در آن استراحت کنند. دریاچه نمک از برترین جاذبه‌های طبیعت گردی آنجا محسوب می‌شود که محوطه‌ای بسیار زیبا از نمک خشک شده است که تا چشم کار میکند پخش شده است و از خصوصیت‌های آنجا صاف بودن بسیار زیاد آنجا است.

سوباتان

از مناطق بسیار زیبای شهرستان تالش سوباتان است. این منطقه خنک و ییلاقی در نزدیکی شهر لیسار واقع شده است. آنجا شامل طبیعتی بسیار سرسبز و جنگل انبوه می‌شود. از خصوصیات آن منطقه وجود چشمه‌های آب زلال است که آبی خنک و عالی دارند. این منطقه دارای تاریخی دور و دراز است و انسان‌ها از هزاران سال پیش در آنجا میزیسته‌اند. یافته‌ای باستان شناسی این مسئله را تایید می‌کند از یافته‌های آنان می‌توان به کشف گور‌های قدیمی در آنجا اشاره کرد. از جاهای دیدنی طبیعت گردی سوباتان باید به چشمه باتمان بلاق، غار گنج‌خانه،  آبشار ورازان، دریاچه نئون و همینطور پارک طبیعی و جنگلی آلچالق اشاره کرد. در آنجا موزه، زمین اسب سواری و بازارچه نیز وجود دارد.

 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.