وبلاگ

» ایمنی، استاندارد و اندازه سه اصل مهم در خرید دوچرخه کودک و نوجوان

 

ایمنی، استاندارد و اندازه سه اصل مهم در خرید دوچرخه کودک و نوجوان

به دنبال خرید دوچرخه کودک استاندارد هستید؟ اولین کاری که باید بکنید این است که سایر پاهای فرزندتان را بگیرید. اندازه‌ها را ابعاد دوچرخه تطابق دهید تا سایر چرخ مورد نظر پیدا شود. سپس به دنبال مناسب‌ترین قیمت باشید. برندهای استاندارد تهیه کنید. یادتان باشد که خرید دوچرخه برای کودک یا نوجوان می‌توان روزهای درخشان و شیرینی برایش رقم بزند اگر ایمنی دوچرخه در نظر گرفته شود.

 

دوچرخه کودک و نوجوان

پس از راه رفتن، این دوچرخه است که مسیرها را پیش پای کودک هموار می‌کند. وسیله‌ای که روزهای کودکی و نوجوانی را به روزهای شیرین و هیجان انگیز تبدیل می‌کند. در این میان خرید بهترین دوچرخه بچه گانه و دوچرخه کودک توسط شما اهمیت دارد. خرید دوچرخه بچگانه برای سنین پایین در مقایسه با سنین نوجوانی حساس‌تر و مهم‌تر است زیرا نوجوانان می‌توانند بخشی از بار انتخاب را به دوش بکشند. زمانی که برای کودک دوچرخه انتخاب می‌کنید، علاوه بر اینکه باید بر اساس اندازه و سایز بدن فرزندتان انتخاب انجام شود، تصمیم‌گیری برای داشتن یا نداشتن کمکی، تطبیق خواست فرزندتان با بودجه شما، در نظر گرفتن ایمنی دوچرخه و ظاهر مورد پسند کودک اهمیت پیدا خواهد کرد. با ما همراه باشید تا با نکات انتخاب بهترین دوچرخه های کودک و نوجوان آشنا شوید.

http://upcity.ir/images/00919990433576341768.jpg

از کجا تشخیص دهیم  دوچرخه کودک مناسب است؟

 

از کجا تشخیص دهیم سایز دوچرخه کودک مناسب است؟

شاید در نگاه اول ساده‌ترین کار این باشد که کودک را برای خرید با خود ببرید تا سوار دوچرخه شود. رکاب بزند و ترمز کند. روی زین بنشیند، بررسی کنید که آیا دستش به ترمز می‌رسد، آیا پا به زمین می‌رسد. به همین سادگی! هنگام خرید حضوری دوچرخه کودک کار سریعتر پیش می‌رود زیرا ایرادها و ناهماهنگی‌ها سریعتر پیدا می‌شود اما اگر خرید اینترنتی انجام می‌دهید که کودکتان برای خرید حضور ندارد چاره چیست؟

 

سایز بدن فرزندتان را برای دوچرخه کودک اندازه بگیرید

پیش از هر چیز باید اندازه پاهای کودک را داشته باشید. از کف پا تا لگن را اندازه بگیرید. بلندترین نقطه بدنه دوچرخه را در نظر بگیرید. این نقطه میله‌ایست که به آن پیشانی دوچرخه می‌گویند. اولا زمانی که کودک کنار دوچرخه می‌ایستد، نباید پیشانی دوچرخه بالاتر از قد پاهای او قرار بگیرد. اگر کودک همراهتان نیست، قد پاهای او باید از قد پیشانی دوچرخه بلندتر باشد و زمانی که سوار دوچرخه است و پا روی زمین، از لگن تا پیشانی دوچرخه، ۲٫۵ سانت فاصله باشد. تا اینجا، اندازه کف پا تا لگن کودکتان، به پشته یا همان بلندترین نقطه دوچرخه مشخص شد.

انتخاب دوچرخه کودک بر اساس سایز چرخ دوچرخه

سایز چرخ‌های دوچرخه را اغلب بر اساس اینچ بیان می‌کنند. دقت داشته باشید این سایزها برای ۲ تا بالای ۱۴ سال دسته بندی می‌شود. اگر به دنبال بهترین مارک خرید دوچرخه کودکانه هستید باید ابتدا بر اساس سن کودک، بررسی کنید که آیا برند مورد نظرتان سایز مورد درخواست را دارد یا خیر. پیش‌تر گفته شد که بهتر است برای انتخاب دوچرخه سایز کف پا تا پایین لگن را داشته باشید. بر این اساس و بر اساس سن کودک سایز چرخ را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که تنها سن ملاک نیست.

http://upcity.ir/images/70934032360861962711.jpg

دوچرخه کودک سن ۲-۵ سال

دوچرخه کودک مناسب سن ۲ تا ۵ سال

در صورتی که سایز داخلی کف پا تا لگن کودک شما تا ۴۵ سانت است می‌توانید کوچکترین سایز دوچرخه را یعنی سایز چرخ ۱۲ اینچ یا حدود ۳۰ سانت انتخاب کنید.

http://upcity.ir/images/84665349232778326836.jpg

دوچرخه کودک سن ۴-۸ سال

 

دوچرخه کودک مناسب سن ۴ تا ۸ سال

در این بازه سنی اگر سایز داخلی کف پا تا لگن از ۴۵ تا ۵۵ سانت بود سایز ۱۶ اینچ یا همان ۴۰ سانت چرخ برای او مناسب است.

http://upcity.ir/images/01727612629151317830.jpg

دوچرخه کودک برای سن ۸-۱۰ سال

دوچرخه کودک برای سن ۸ تا۱۰ سال

در این بازه سنی اگر سایز داخلی کف پا تا لگن از ۵۵ تا ۶۳ سانت است، سایز ۲۰ اینچ یا همان ۵۰ سانت انتخاب خوبیست. دقت داشته باشید که شاید قد فرزندتان در این بازه سنی با اندازه پا مطابقت نداشته باشد. شما به سن کار نداشته باشید و بر اساس اندازه پا خرید کنید. خرید صندلی ماساژور را در سایت کراس اسپرت آنلاین انجام دهید.

دوچرخه کودک مناسب بالای ۱۰ سال

در این بازه سنی اگر سایز داخلی کف پا تا لگن از ۷۲ به بالا باشد سایز چرخ ۲۴ اینچ یا حدود ۷۰ سانت می‌طلبد. در این اندازه می‌توان دوچرخه‌های کوهستان نیز یافت.

قد کودک سن کودک سایز چرخ دوچرخه ( اینچ )
۹۰ تا ۱۲۰ سانت بین ۲ تا ۶ سال ۱۲
۱۲۰ تا ۱۳۰ سانت بین ۴ تا ۸ سال ۱۶
۱۳۰ تا ۱۵۰ سانت بین ۷ تا ۱۱ سال ۲۰
۱۴۰ تا ۱۶۵ سانت بین ۱۰ تا ۱۴ سال ۲۴
بالای ۱۶۵ سانت بالای ۱۴ سال ۲۶

 

یک نکته را در نظر داشته باشید. بسیاری از خانواده‌ها دوچرخه‌هایی بزرگتر از قد فرزندشان تهیه می‌کنند تا سال‌های آینده بتواند از آن استفاده کند. اگر این انتخاب در محدوده استاندارد دوچرخه کودک نباشد نه تنها با خرید چنین دوچرخه‌ای به او لطف نکردید بلکه ممکن است ایمنی و سلامت فرزند شما با این انتخاب غلط به خطر بیفتد.

آیا به دنبال بهترین‌ دوچرخه کودک هستید؟

در این بخش قصد داریم چرخی در بازار دوچرخه کودک بزنیم. از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین‌ها شروع می‌کنیم. بهترین مارک دوچرخه کودک موجود در بازار را بررسی می‌کنیم و با دوچرخه کودک جاینت و کراس و پروفلکس آشنا می‌شویم.

این روزها یکی از محبوب‌ترین برندهای دوچرخه کودک در جهان مربوط به دوچرخه‌های انگلیسی پرو فلکس است. انواعی از این دوچرخه‌ها به صورت تاشو ساخته می‌شود و اغلب گران است. انواع دوچرخه‌های جاینت نیز محبوبیت بالایی در جهان دارد و در سایز کودک و نوجوان محصولات متنوعی ارائه کرده است. این برند تایوانی سال‌هاست که در تولید دوچرخه‌های با کیفیت زبانزد است. با نگاهی به فروشگاه ورزشی کراس اسپرت،متوجه میشویم که دوچرخه‌های کراس علاوه بر قیمت متعادل‌تری که دارند، کارایی و تنوع محصولات مناسبی نیز دارند و با تنوع بالایی از محصولات بازار ایران را در اختیار گرفته است.

به دنبال قیمت دوچرخه بچه گانه ارزان و با کیفیت هستید؟

نگرانی شما بابت قیمت قابل درک است. خصوصا اینکه اگر در سنین پایین در حال خرید هستید می‌دانید که همین دوچرخه تا سه یا چهار سال دیگر برای فرزندتان کوچک می‌شود و باید دوچرخه جدید خریده شود. همه این موارد باعث می‌شود که به سراغ دوچرخه‌هایی با قیمت ارزان‌تر بروید. در مورد اهمیت خرید دوچرخه‌هایی با سایز مناسب گفتیم، علاوه بر این مورد حواستان به وزن دوچرخه‎‌ و آلیاژهایی که برای ساخت آن به کار رفته است باشد. باید به اندازه کافی مستحکم و به اندازه کافی سبک باشد تا فرزندتان به راحتی آن را جابجا کند. از استاندارد بودن و ایمن بودن دوچرخه خریداری شده اطمینان حاصل کنید. در این صورت می‌توانید با خرید دوچرخه کودک عزیزتان را شاد کنید و لبخند بر لبش بنشانید و روزهای خوشی را برایش رقم بزنید.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.