وبلاگ

» جاذبه های گردشگری مشهد و مناطق دیدنی آن کدامند؟

جاذبه های گردشگری مشهد و مناطق دیدنی آن کدامند؟

مشهد را می توان یکی از قطب‌ های بسیار زیبای گردشگری و هیمنطور یکی از شهرهایی دانست که سالانه در ایران تعداد بسیار زیادی از گردشگران و همینطور زائران از آن دیدن می کنند و پر رفت و ةمد ترین شهر ایران است وسالانه پذیرای بیش از هزاران نفر است. وجود حرم علی بن موسی الرضا و جاذبه‌های دیدنی  تاریخی و تفریحی بسیار این شهر را به یکی از توریستی‌ ترین شهرهای ایران تبدیل کرده است که از ایران و حتی خارج از ایران افراد بسیاری به آن سفر می‌کنند و توانسته است در طول سال تعداد بسیار زیادی از گردشگر و همینطور توریست را به خود اختصاص دهد

به همین خاطر تور مشهد را به لحاظ توریستی و تفریحی و همیطور زیارتی یکی از جذابترین شهر های ایران می دانند.  این شهر که در زمان افشاریان پایتخت ایران بوده است،‌ دومین شهر پهناور پس از تهران به شمار می‌رود.

به توضیح سایت سفر باتو ، در دوران‌های تاریخی متفاوت به واسطه موقعیت جغرافیایی و طبیعی مناسب و حضور مشاهیر بزرگ مشهد همواره مورد توجه بوده است مشهد را می توان یک پکیج کامل از آنچه که برای تفریح مورد نیاز است دانست زیرا دارای مناطق متعدد گردشگری تاریخی تفریحی و همینطور زیارتی می باشد از همین رو مشهد را پایتخت معنوی ایران می دانند و بسیاری از شیعیان کشور های همسایه مانند عراق و افغانستان از این شهر بسیار زیبا و دیدنی در طول سال دیدن می کنند

جالب است بدانید که مهم ‌ترین مکان مذهبی ایران  حرم امام هشتم شیعیان در این شهر قرار گرفته است که همین موضوع سبب شده است تا مشهد به مکانی جذاب برای مذهبیون تبدیل شود. علاوه‌ بر جنبه مذهبی و زیارتی این شهر در جنبه‌های گردشگری نیز پیشرفت‌های چشمگیری داشته است و دارای مجموعه‌های تاریخی، تفریحی، فرهنگی متنوعی است و می‌تواند علاوه‌بر سیاحت، شهری جالب برای گردشگران باشد و شما می توانید هتل ها و مراکز اقامتی متعددی را مشاهده کنید که از بهترین و لوکس ترین امکانات رفاهی بر خوردار هستند در حالی که دارای قیمت های بسیار به صرفه و منصفانه ای نسبت به نمونه های خارجی خود می باشند و جالب است بدانید که  به ‌دلیل حجم زیاد مسافر با هر سن و سالی برای بازدید از مشهد و زیارت امام رضا علیه السلام  تنوع انتخاب برای سفری برنامه ‌ریزی شده و از پیش تعیید شده و با درنظرگرفتن تمامی فاکتور های سفر همچون هتل مناسب  هزینه حمل‌ و ‌نقل یا غذا بسیار زیاد است.

برای دستیابی به این هدف تور‌های مسافرتی تدارک دیده شده‌اند تا سفرکردن به این شهر را راحت‌تر کنند. سفرباتو تمامی این تور ها را با مقاصد داخلی و خارجی به تمامی مسافران معرفی کرده است. ازاین‌رو با انتخاب تور مشهد در سفرباتو و جستجوی آسان از میان فهرست ده‌ها آژانس مسافرتی با ارزان‌ ترین قیمت و با درنظرگرفتن بازه‌ های متنوع زمانی و تعداد روزهای متفاوت در هر فصل و هر زمان این امکان را به زائران و مسافران مشهد داده است تا بهترین گزینش را از میان تنوع قیمت‌ها و تورها در این سایت داشته باشند و سفری ارزان و مقرون ‌به ‌صرفه و همچنین راحت را برای خود رقم بزنند. در ادامه با ما همراه باشید تا تعدادی از جاذبه های گردشگری این شهر یعنی مشهد را برای شما معرفی کنیم تا در سفرهای بعدی خود به این مرکز بسیار زیبای سیاحتیو زیارتی دچار شک و تردید نشوید.

امامزاده یاسر و ناصر (ع) درشهر بسیار زیبای مشهد

یکی از برترین جاذبه های گردشگری مشهد که به نوعی زیارتی نیز به حساب می آید آستان متبرکه امامزاده گان یاسر و ناصر در ابتدای جاده طرقبه مشهد قرار گرفته است که سالانه تعداد بسیار زیادی از گردشگران را به خود جذب می کند و جالب است بدانید که در روستای گلستان قرار دارد. هر ساله تعداد زیادی از مسافران و زائران امام رضا علیه السلام به زیارت این ارامگاه ملکوتی و معنوی نیز مشرف می شوند همچنین پذیرای زائران خارجی کشورهای عربی نیز می باشد که این موض.ع در نوع خود بسیار جذاب و جالب است. به همین سبب این مکان یکی از اماکن زیارتی  مذهبی مهم در شهر مشهد محسوب می گردد. بر اساس متون تاریخی این امامزادگان از برادران بدون واسطه امام رضا (ع) می باشند که بعد از عزیمت امام رضا (ع) به خراسان ان ها نیز به دنبال این امام همام به این سرزمین هجرت کرده اند و در اطراف شهر مشهد سکنی گزیده اند که این موضوع نیز در خور توجه می باشد زیرا از نظر تاریخی دارای زوایای پیدا و پنهان بسیاری می باشد جالب است بدانید که از نظر تاریخی این بارگاه و ارامگاه ملکوتی به مرور زمان توسط خیرین به شکل امروزی ساخته شده است. برای رفتن به این امامزاده کافیست از طریق خط یک متروی مشهد به انتهای بلوار وکیل آباد رفته و سپس با تاکسی عازم این مکان شوید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.