وبلاگ

» جاذبه های دیدنی در َشهر باکو

جاذبه های دیدنی در َشهر باکو

بلوار باکو  Baku Boulevard

بلوار باکو یکی از پرطرفدارترین مکان های تفریحی در این شهر است که در امتداد دریای خزر قرار دارد و دارای جاذبه های گردشگری منحصر بفردی است . این بلوار در تمامی ساعات شبانه روز مملو از گردشگران و مردم محلی است که برای گذران وقت و تفریح در اینجا جمع می شوند . اما گشت و گذار در آن به هنگام تاریکی هوا بسیار لذت بخش خواهد بود. این بلوار در حدود سه و نیم کیلومتر طول دارد  و وجود ونیز کوچولو، چرخ و فلک بزرگ باکو و رستوران ها و کافه های متعدد سبب شهرت بیشتر آن شده است .

چشم باکو Baku Eye

چشم باکو نام چرخ و فلک بزرگی است که مشابه آن در شهر لندن دیده می شود . این چرخ و فلک غول پیکر شصت متر ارتفاع دارد و هر چرخش آن سی دقیقه طول می کشد . این چرخ و فلک به یکی از هیجان انگیزترین جاذبه های این شهر تبدیل شده و با اوج گرفتن آن شاهد مناظری دیدنی و حیرت انگیز از دریا و شهر خواهید بود.

قصر شیروان شاه Palace of the Shirvanshahs

قصر یا کاخ شیروان شاه یکی از اثار تاریخی دیدنی و متمایز در این شهر در تور باکو است که قدمت آن به قرن پانزدهم میلادی باز می گردد. این بنا بقدری باشکوه و تماشایی ست که در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این قصر در منطقه شهر قدیم قرار دارد و بعد از انتقال پایتخت شیروان شاهان به باکو ساخته شده است.

جاذبه های دیدنی در هند

پالولم (Palolem)

به گزارش سفر باتو ، پالولم منطقه ای زیبا و تفریحی است که در جنوبی ‌ترین ساحل گوآ قرار دارد . این منطقه بندری طبیعی است که دور تا دور آن توسط پرتگاه‌های بلند احاطه شده و هر طرف آن به دریایی آرام  منتهی می گردد . در اینجا علاوه بر طبیعتی بکر و شگفت انگیز شور و هیجان بسیاری جریان دارد و  زندگی شبانه در آن بسیار پر هیاهو و شاد خواهد بود. اهالی این منطقه خونگرم هستند و با روی باز از گردشگران پذیرایی می کنند . همچنین وجود رستوران و کافه های متنوع به جذابیت پالولم افزوده است .

پارک ملی کانها (Kanha)

پارک ملی کانها یکی از زیباترین نقاط این کره خاکی است که در زمره‌ی زیباترین مناطق آسیا قرار دارد . این منطقه بهترین مکان برای تماشای ببر هندی است. جنگل‌های سرسبز بامبو و سال، دشت‌های پر از چمن و دره‌های کانها شما را برای ساعتها متحیر می کند این منطقه همچنین الهام بخش نویسنده بسیار مشهور  رودیارد کیپلینگ در نگارش اولین رمانش “کتاب جنگل” بوده  است .

هارماندیر صاحب

هارماندیر صاحب که به آن معبد طلایی نیز گفته می شود ، برجسته ترین جاذبه‌ گردشگری در اَمریتسار است. ساخت این معبد باشکوه و شگفت انگیز توسط استاد راماداس جی در قرن شانزدهم میلادی صورت گرفت . و بعد از سه قرن و در قرن نوزدهم، ماهاراجه رانجیت سینگ تمام طبقه‌ بالایی  معبد را با طلا پوشاند.

جایسالمر (Jaisalmer)

منطقه زیبای جایسالمر در غربی ‌ترین نقطه‌ راجاستان قرار دارد و هم مرز با کشور پاکستان است . این شهر بافتی تاریخی دارد و در میان صحرایی بزرگ واقع شده است. تمامی دیوارهای این شهر  پوشیده از ماسه است و از فواصل دور منظره ای از شهر های عربی را به نمایش می گذارد . گردشگران بسیاری سالانه از این منطقه دیدن می کنند و از این همه زیبایی به شگفت می آیند.

غارهای آژانتا (Ajanta)

غارهای شگفت انگیز آژانتا در زمره برجسته ترین آثار تاریخی این کشور قرار دارد که در دورن سنگهای عظیم الجثه ای ساخته شده و قدمت آن به قرن دوم پیش از میلاد باز می گردد. این غارها پیش از میلاد به دست فراموشی سپرده شده و تا سال ۱۸۱۹ به طور کلی ناپدید بودند تا اینکه توسط گروهی از شکارچیان انگلیسی کشف شده و رفته رفته به شهرت رسید. همین فراموشی هزاران ساله سبب شده آثار ارزشمند درون غار و دیواره ها دست نخورده باقی بماند . حکاکی های دیواره ها محافظت شده و با بررسی ها مختلف باستان شناسان تصاویری از میدان جنگ ، کشتی، خیابان‌های شهر و جنگل‌های پر از حیوانات ، کوه‌های پوشیده از برف و … در آن رویت گردید. شهر آئورانگ آباد دروازه‌ی غارهای آژانتا و  غارهای الورا است.

واراناسی (Varanasi)

شهر زیبای واراناسی در امتداد سواحل رود گنگ قرار دارد که در میان هندوها، بودایی‌ها و جین‌ها بسیار با اهمیت است و مکانی مقدس به شمار می آید . جالب است بدانید وارناسی در زمره قدیمی‌ترین شهرهای دنیا قرار دارد . این شهر تجلی گاه بهترین و البته بدترین جنبه‌های مذهب و فرهنگ هندو است  و صحنه‌ ادای قربانی زائران در کنار رود گنگ به هنگام طلوع آفتاب دیدنی ترین منظره آن است .

تاج محل

بنای باشکوه تاج محل یکی از دیدنی ترین بناهای تاریخی در این کشور است که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند . معماری تاج محل بسیار زیبا و حیرت انگیز است و در ساخت آن  تماما از مرمر سفید رنگ استفاده شده است . تاج محل مابین سال‌های ۱۶۳۲ و ۱۶۵۳ و به فرمان امپراتور موقال (شاه جهان)  برای یادبود همسر مورد علاقه‌اش ساخته شده است.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.